پايان نامه مقاله تحقيق ارشد

Error 521 Ray ID: 470cec5e1286ae3e • 2018-10-28 11:04:44 UTC

Web server is down

 
You

Browser

Working
 
Boston

Cloudflare

Working
 
my-channels.ir

Host

Error

What happened?

The web server is not returning a connection. As a result, the web page is not displaying.

What can I do?

If you are a visitor of this website:

Please try again in a few minutes.

If you are the owner of this website:

Contact your hosting provider letting them know your web server is not responding. Additional troubleshooting information.


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۲:۰۷:۲۱  توسط مدير  نظرات (0)

بايد توجه داشته باشيم كه معمولاً اختلالاتي همراه اختلال نافرماني هستند. اين اختلالات عبارتند از اختلال نقص توجه- بيش فعالي، اختلال خلق، اضطراب و افسردگي(باري، 2001). زمينه و ماهيت اين ارتباط به درستي مشخص نشده است. مطالعات جامعي از كودكان داراي اختلال نقص توجه- بيش فعالي نشان مي دهد كه 40 درصد از كودكان داراي اين اختلال به اختلال نافرماني مبتلا بوده اند. كودكاني كه هر دو اختلال را دارند، پرخاشگرتر هستند، مشكلات رفتاري بيشتري دارند و افت تحصيلي شديدتري را نشان مي دهند  نيز از طرف همسالان بيشتر طرد مي شوند.به نظر مي آيد اختلال نقص توجه- بيش فعالي بروز نافرماني را تسهيل مي بخشد(گرين و بيدرمن[1]، 2002). در يك مطالعه جامع از كودكان داراي علائم اختلال نافرماني 14 درصد اختلال نقص توجه- بيش فعالي، 14 درصد اضطراب و 9 درصد هم افسردگي داشتند. در مطالعه ديگري محققان دريافتند كه كودكان داراي علائم اختلال نافرماني به احتمال زياد در برابر گروه مرجع افسردگي ماژور شديد يا اختلال دو قطبي داشتند. در مورد اختلالات يادگيري و اختلال زبان همراه با اختلال نافرماني مطالعات كمي وجود دارد.(اسكالز، 1999) يكي ديگر از اختلالات همراه، اختلال سلوك است با اينكه نمي توان با قطع و يقين گفت كه اختلال نافرماني به اختلال سلوك منجر مي شود اما تقريباً همه كودكان داراي علائم اختلال سلوك يك تشخيص اختلال نافرماني زودتر داشته اند(باركلي، 1997). ارتباط بين سطوح اختلال نافرماني شديد و اختلال سلوك در مطالعات بيان شده است. اختلال نافرماني مي تواند يك پلكان براي ايجاد وتشديد علائم اختلال سلوك باشد. نوجواناي كه هم اختلال نافرماني و هم اختلال سلوك داشته اند، اختلالات خلق و آسيب هاي اجتماعي بيشتري نسبت به نوجواناني كه فقط اختلال نافرماني داشته اندف نشان داده اند(باري، 2001)

2-2-6 پيش آگهي

درمان اختلال نافرماني بستگي به شدت، فراواني، اختلالات همراه و سن بروز اختلال دارد. در زمينه پيش آگهي اختلال مزبور اتفاق نظر وجود ندارد. عده اي معتقدند كه اكثريت كودكان داراي علائم اختلال نافرماني در آينده يك نمونه با ثبات از اختلال نافرماني، اختلال عاطفي، اختلال نافرماني همراه با اختلال نقص توجه- بيش فعالي را خواهد داشت(كن[2]، 2004). كودكاني كه تشخيص نافرماني را دريافت كرده اند ممكن است بعداً به تشخيص اختلال نقص توجه- بيش فعالي، اضطراب و افسردگي تغيير يابند. در مطالعه اي ديگر كانر (2002) و لابر(2000) مطرح كرده اند كه حدود 67 درصد از كودكان داراي علائم اختلال نافرماني سه سال بعد تشخيص اين اختلال را دريافت نخواهند كرد و در طيف نرمال قرار مي گيرند. حدود 30 درصد كودكاني كه اختلال نافرماني را در سنين پايين تر نشان مي دهند با افزايش سن احتمال ابتلا به اختلال سلوك، اختلال نقص توجه- بيش فعالي، اضطراب و اختلال خلق در آنها افزايش مي يابد. اندرسن و كازدين(1997) نيز اين مطلب را تاييد كرده اند و معتقدند 30 درصد از كودكان داراي علائم اختلال نافرماني بعداً ملاك هاي اختلال سلوك را دريافت خواهند كرد. ياتس و استيوارت[3] (1998) بيان كرده اند كه اختلال نافرماني به عنوان يك عامل پيش گويي كننده قوي اختلالات اجتماعي در بزرگسالي است مقطع نظر از اينكه منجر به اختلال سلوك شود (كندلر[4]، 2005). باركلي(1997) نيز اختلال نافرماني را به عنوان عامل پيش گويي كننده افت تحصيلي و مشكلات اجتماعي بعدي مطرح كرده است. بروز اختلال نافرماني در سنين پايين تر و با شدت بيشتر، پيش آگهي طولاني مدت خواهد داشت. گرينبرگ(1999) اشاره كرده است كه بعضي فاكتورها مانند هوش كودك خلق و خوي او، كيفيت ارتباط كودك در جمع با معلمان و همسالان مانع پيشرفت علائم اختلال نافرماني مي شود. (مايلر، 2005).

2-2-7 علت شناسي

هيچ پيوند علّي مستقيم ميان عوامل زمينه ساز و مسائل رفتاري آتي در كودكان خردسال وجود ندارد. تنها چيزي كه مي توان گفت اين است كه برخي عوامل به مسائل رفتاري مربوط اند. بر همين بنا چند ديدگاه نظري در مورد علت نافرماني مطرح شده است.

بررسي تاثير آموزش كنترل پرخاشگري والدين بر كاهش علائم نافرماني در كودكان مبتلا به نافرماني مقابله اي

2-2-7-1 ديدگاه زيستي    

تعيين دقيق مباني زيست شناسي براي اختلال نافرماني هنوز ناشناخته است ولي مطالعاتي در اين زمينه انجام گرفته است. طبق مطالعات انجام شده، تاثير ژنتيك در مواردي كه اختلال نافرماني همراه اختلال ديگري مانند اختلال نقص توجه- بيش فعالي است آشكارتر است(ديك، ويكن و كاپريو[5]، 2005). راين[6](2002) به نقل از مايلر، 2005) مطرح ساخته كه به نظر مي رسد كه اگر كودك در معرض توكسين و نيكوتين قرار بگيرد و يا كمبود ويتامين داشته باشد به احتمال زياد به اختلال نافرماني مبتلا خواهد شد. در همين راستا مطالعه اي ديگر نشان مي دهد كودكاني كه مادرانشان در دوران بارداري سيگار مصرف مي كرده اند و يا سوء تغذيه داشته اند در خطر ابتلا به اين اختلال هستند(سارت[7]، 2002). پژوهش ها نشان داده اند كه اختلال نافرماني به علت آسيب در انتقال دهنده هاي عصبي مانند دوپامين، سرتونين و نوراپي نفرين است. افرادي كه در هر سه انتقال دنده مشكل داشته اند علائم اختلال نافرماني را شديدتر نشان داده اند. آنهايي كه در يك يا دو انتقال دهنده آسيب ديده اند علائم اين اختلال را خفيف تر نشان داده اند(باري، 2001). در مطالعه اي كه توسط راين(2002) انجام گرفته است به اين نتيجه رسيده اند كه آسيب به كرتكس پيشاني، اشكال در عملكرد انتقال دهنده هاي عصبي آدرنالين، دوپامين و سرتونين، ميزان كم كورتيزول و سطوح بالاي تستسترون در كودكان داراي علائم اختلال نافرماني ديده مي شود. مدنيك و تونين[8](2002) نيز تركيبات ژنتيك را در اختلال مورد نظر موثد دانسته اند (مارتا و مكوارد[9]، 2001).

2-2-7-2 ديدگاه روان تحليل گري

روان تحليل گران معتقدند كه تعارضات حل نشده مرحله مقعدي اين اختلال را ايجاد مي كند (لطفي كاشاني و وزيري، 1376). دلايل ديگري كه مي توان گفت در اين ديدگاه مطرح مي شوند عبارتند از:

الف- بي توجهي والدين و اطرافيان

ب- محروميت ها

ج- نيازهاي شديد

د- فشار بر خود

خ- ولادتي جديد

ممكن است برخي كودكان به طور ذاتي، استعداد نشان دادن قدرت و اظهار وجود در برابر اطرافيان را داشته باشند كه اين امر موجب كشمكش بين او و صاحبان قدرت مي شود(لطفي كاشاني و وزيري، 1376).

شكل گيري هويت در خانواده اي كه نسبت به رفتار فرزند خود كنترل شديد دارد و براي همين كودك براي مشخص كردن هويت و جايگاه خود مجبور است با خواسته هاي آنها مقابله كن(فرقاني رئيسي، 1376)

[1]- Green & Biederman

[2]- Kane

[3]- Yats & Stivart

[4]- Chandler

[5]- Dick & Viken &Kaprio

[6]- Rain

[7]- Surette

[8]- Madnik & Tonin

[9]- Martha & Markward


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۲:۰۴:۵۷  توسط مدير  نظرات (0)

برنامه آموزش والدين باركلي براي كودكان 12-2 ساله داراي علائم اختلال نافرماني مقلبه اي در سال 1987:

اين برنامه از فرمت اصلي برنامه هاي هانف(1969) و مك ماهون و فورهند(1981) استفاده كرده است. اين برنامه شامل دو قسمت است كه در آن روشهاي مؤثرتري جهت رفتار با كودك به والدين آموزش داده مي شود. در قسمت اول والدين يك روش مؤثر براي توجه مثبت به رفتارهاي مناسب كودك را مي آموزند و در قسمت دوم استفاده از روشهاي تنبيهي را والدين ياد مي گيرند. تحقيقات اثر بخشي اين برنامه را كاهش علائم نافرماني نشان داده است و علاوه بر آن باعث افزايش مهارت والدين در توجه انتخابي به رفتارهاي كودك، بيان دستورات صحيح و واضح و به كارگيري تمرينات انضباتي مؤثر شدهدا ست . تعميم اثرات آموزش از شرايط كيلينيكي به خارج از كلينيك نيز گزارش شده است(كانر، 2002).

2-3-9-5 برنامه آموزش والدين باركلي براي والدين كودكان داراي علائم اختلال نافرماني مقابله اي در سال 1997.

بررسي تاثير آموزش كنترل پرخاشگري والدين بر كاهش علائم نافرماني در كودكان مبتلا به نافرماني مقابله اي

اين برنامه براي والدين كودكان داراي علائم اختلال نافرماني مقابله اي تدوين شده است و يك برنامه اصلاح شده از برنامه قبلي است. باركلي پروفسور دانشگاه ماسوچوست است كه روش درماني آموزش والدين را هم براي كودكان داراي علائم اختلال نقص توجه- بيش فعالي و هم كودكان داراي علائم اختلال نافرماني مقابله اي به كار برده است و به نتايج قابل قبولي در بهبود رفتار كودكان و تعاملات بين والدين و كودك منجر شده است.

برنامه باركلي بر 5 اصل استوار است:

1.ارائه تقويت بلافاصله بعد از اينكه كودك كار مثبتي انجام مي دهد. باركلي معتقد است بسياري والدين رفتار خوب كودك را بالافاصله تقويت نمي كنند، در حالي كه بايد سريعاً بعد از انجام كار مثبت، كودك توجه و تقويت مثبت را دريافت كند.

  1. والدين بايد مشخص كنند كه كدام رفتار كودك تقويت مي شود.
  2. ارائه نتيجه يا اثر قاطع محكم، والدين بايد به گونه اي عمل كنند كه كودك بتواند رفتار آنها را پيش گويي كند.
  3. ايجاد انگيزه در كودك براي انجام كارهاي مثبت قبل از اينكه از تنبيه استفاده كنند.
  4. پيش بيني و برنامه ريزي جهت استفاده از تنبيه در مواقعي كه كودك كار بدي را انجام مي دهد( باري، 2001)

2-3-9-5-1 توضيح برنامه باركلي

باركلي در برنامه خود به والدين آمزش مي دهد كه فرايندهاي تعاملي ناقص خود را به تعاملات مناسب تر و مؤثرتر تغيير دهند. او معتقد است كه هر برنامه آموزش والدين بايد چگونگي استفاده از تنبيه مناسب و ملايم را دربربگيرد و بايد به والدين آموزش داد كه چگونه عمل كنند تا كودك دستوراتشان را اطاعت كند(باري، 2001). باركلي(1997) در كتاب خود تحت عنوان "شناخت و كنترل كودك نافرمان" توضيح داده است كه والدين كودكان داراي علائم اختلال نافرماني به ندرت شايستگي اجتماعي كودكشان را فوراً تقويت مي كنند. يك دليل كه والدين براي تقويت نكردن رفتار مثبت كودك مي آورند اين اعتقاد غلط است كه ممكن است بروز رفتار منفي را در كودك افزايش دهد. دليل ديگر در كوتاهي كردن والدين از شناخت و تقويت رفتارهاي مثبت اين است كه آنها دوست ندارند با كودك تعامل پيدا كنند و آنها به هر بهانه اي از تعامل با كودك اجتناب مي كنند. والدين ممكن است همچنين مقدار زماني را كه با كودك مي گذرانند آنقدر كاهش دهند كه با رفتارهاي غير قابل قبول كودك مواجه نشوند و نهايتاً اينكه والدين نمي توانند به طور مناسب از تنبيه استفاده كنند. براي مثال (( والد از كودك مي خواهد كه در يك محدوده زماني اتاقش را تميز كند)) كودك داراي علائم اختلال نافرماني به ندرت كاري را با اولين دستور يا خواهش انجام مي دهد. والدين معمولاً بايد يك دستور را 5 تا 15 مرتبه و حتي بيشتر تكرار كنند. سپس والدين به كودك اخطار مي دهند و يا اورا تهديد مي كنند كه اگر كار مورد نظر را انجام ندهد تنبيه خواهد شد. اما كودك درخواست والدين را اجرا نمي كند زيرا او مي داند والدين به جاي اينكه او را تنبيه كنند مجدداً تهديد را تكرار خواهند كرد. اين طرز برخورد به ندرت منجر به ايجاد انضباط در كودك مي شود. معمولاً والدين يا از درخواست خود صرف نظر مي كنند و كودك در انجام ندادن كار موفق مي شود و يا اينكه خود والدين درخواست خود را انجام مي دهند و فقط به ارزيابي كودك در زمينه انجام ندادن كار مورد نظر مي پردازند. اگر اين اتفاق بيفتد كودك نه تنها موفق شده است از انجام كار سرپيچي كند بلكه به طور مثبت تقويت شده است تا در پاسخ به تقاضاهاي بعدي نافرماني كند(باري، 20001) باركلي(1997) در كتاب خود اصولي را كه زيربناي اداره كردن رفتارهاي نافرماني است و روشهاي خاص براي مديريت مؤثر رفتارهاي نافرماني را ارائه مي دهد. فراهم كردن نتايج مناسب، مخصوص و فوري براي بدرفتاري كودك يك اصل مهم در مديريت رفتار نافرماني است. چه رفتار مثبت باشد و چه منفي، والدين بايد اثرات فوري را فراهم كنند. نتايج براي رفتارهاي منفي به ويژه نتايج شفاهي بايد مستقيم نسبت به رفتار باشد و نه نسبت به كودك. سرانجام، نتايج بايد هميشگي و در همه مكانها باشد و هد دو والد از آن استفاده كنند. توجه به شايستگي هاي كودك، يكي از اصول باركلي براي مديريت كودك نافرمان است. اغلب والدين يك دستور مي دهند و سپس منطقه را ترك مي كنند تا به كارهي ديگر بپردازند، در عوض، باركلي توصيه مي كند كه والدين نزديك كودك بمانند تا پاداش و توجه مثبت را فراهم كنند.

روش دستور دادن نيز مهم است. دستور بايد به صورت بيان قاطع ارائه شود نه به صورت درخواست و يا خواهش. دستور بايد ساده و واضح باشد و تكرار نشود. تعيين محدوده زماني براي كارهايي كه طول مي كشد بايد واقعي باشد. والدين بايد هميشه آماده باشند كه نتيجه انجام يا عدم انجام دستور رابه كودك برگردانند.


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۲:۰۲:۳۴  توسط مدير  نظرات (0)

زنان نيمي از پيكره جهان را تشكيل مي دهند و نيمي ديگر توسط آنان بزرگ مي شوند ، از آنجايي كه زنان جزء لاينفك تمامي بخشهاي جامعه هستند، نقش آنان در جامعه آنها را در معرض خطر بيشتر ابتلا به مشكلات رواني قرار مي دهد. زنان بار مسئوليت هاي مرتبط با نقش هاي همسري ، مادري و مراقبت از ديگران را بر عهده دارند. مسئوليت هاي زنان در نقش هاي چندگانه مي تواند سلامت ايشان را به خطر بيندازد. (خسروي و همكاران، 1386). در جوامعي كه زنان علاوه بر كار در منزل براي كسب درآمد در خارج از منزل نيز فعاليت مي كنند اين فشار مضاعف نقش ها ممكن است  آنها را به لحاظ جسمي و روحي دچار مشكل كند. در حالي كه سلامت روان در زنان موجب شادي و نشاط و بالا رفتن حس اعتماد به نفس در آنان مي شود، فقدان آن اضطراب ، استرس ، دلهره و نا اميدي از زندگي را به همراه خواهد داشت. ( صادقي و همكاران  ،1390)

مشخصه هاي سلامت روان

روان شناسان مشخصه هاي ذيل را براي شناخت فرد سالم از نظر رواني ذكر كرده اند :

1- فرد سالم از نظر رواني هيچ گونه درگيري دروني ندارد و با خود در ستيز نيست.

2- سازگار است، يعني مي تواند با محيط اطراف خود كنار آيد. او انتقاد پذير بوده و به آساني رنجيده نمي شود.

3- به دنبال هويت است.

4- عزت نفس بالايي دارد.

5- خود را، يعني نيازها، مشكلات و اهدافش را مي شناسد. (خود واقع بيني دارد)

6- به خوبي قادر است خود را كنترل كند و توازن منطقي و عاطفي برقرار كند.

7- با مشكلات روبرو شده و سعي مي كند به طور معقولي آنها را حل كند، يعني با تنش ها و هيجان ها دست و پنجه نرم كند.(برزن و همكاران، 1391)

ديدگاه هاي مرتبط با سلامت روان

ديدگاه روان تحليلي

ديدگاه روان تحليلي يا روانكاوي معتقد است كه شخصيت فرد از سه عنصر تشكيل شده است: نهاد، من و فرامن. بنابراين ، بر اساس نظر صاحبنظران مكتب روانكاوي سلامت رواني زماني تضمين مي شود كه «من» با واقعيت سازگار شود و همچنين تكانشهاي غريزي نهاد به كنترل در آيد( گنجي ، 1379).

فرويد[1] صاحب نظر ديدگاه روان تحليلي، سلامت روان را از يك طرف نتيجه تعادل بين سه عنصر نهاد، من و من برتر و از طرفي نتيجه تعادل بين سطوح خود آگاه و ناخود آگاه مي داند . وي معتقد است كه شخص سالم از نظر رواني دو ويژگي اساسي دارد:

1- مي تواند دوست بدارد و دوست داشته شود.

2- مي خواهد و مي تواند كار كند ( شعاري نژاد ، 1371)

از نظر او ، كم تر انساني متعارف به حساب مي آيد و هر فرد به نحوي غير متعارف است. هسته ي اصلي حالت هاي روان نژندي يا نوروتيك ، اضطراب است و اضطراب مرحله ي اول نوروز است. هدف از روان درماني در روان كاوي ، ايجاد سلامت رواني است. سلامت رواني داراي دو جنبه است: يكي سازگاري با محيط بيروني ، و ديگري سازش با محيط دروني. در نظر فرويد، تعامل و تعارض پوياي سه ساخت «نهاد»[2] ، «من» [3] و «فرامن» [4] تعيين كننده ي رفتار است و فردي از نظر رواني سالم است كه بين سه سطح شخصيت وي تعادل بر قرار باشد (شفيع آبادي ، 1375) .

يكي از شاهكارهاي فرويد، كه ما را در شناخت رفتار انسان و در نتيجه شخصيت او راهنمايي مي كند و آموزش آن مي تواند به ارتقاي سلامت روان ياري رساند، مكانيسم هاي رواني يا دفاعي [5] است . گرچه اين ساز و كار ها از نظر سلامت فكر ، منطقي نيستند و جنبه ي فريب و گول زدن را دارند ولي چون به بيمار فرصت مي دهند كه بتواند به طور منطقي با مشكلاتش مواجه شود، مفيدند. همه ي ما از اين مكانيسم ها به نحوي و تقريباً هميشه استفاده مي كنيم . استفاده از مكانيسم هاي ياد شده زماني جنبه ي مرضي به خود مي گيرند كه به طور مكرر و دائماً از آن ها استفاده شود و سبب جدايي از واقعيت گردند؛ در اين حال ما با يك بيمار رواني سرو كار خواهيم داشت .(ميلاني فر، 1374). به نظر فرويد، انسان هاي سالم بيشتر از مكانيسم هاي دفاعي  نوع دوستي [6]، شوخ طبعي [7] ، پارسايي و رياضت [8] ، و والايش [9] استفاده مي كنند. ( خدارحيمي، 1374)

به نظر هورناي[10] ديگر صاحب نظر مكتب روانكاوي انسان برخوردار از سلامت رواني داراي ويژگي هاي زير است:

  • احساس امنيت مي كند از اين رو فاقد پرخاشگري و خود شيفتگي است.
  • به دليل آگاهي از خود واقعي و استعداد بالقوه خويش تسليم محض محيط اجتماعي و فرهنگي نيست بلكه ابتكار و شخصيت خودش را برعهده دارد و خود شناسي و كوشش براي تحقق استعدادهاي فطري و ذاتي وظيفه ي اخلاقي و امتياز معنوي شخصيت سالم است و هدف او كمال است.
  • انسان سالم خود آگاهي دارد و از خود واقعي و استعدادهايش كم و بيش آگاه است، از اين رو به ديگران وابستگي ندارد و بسياري از مشكلات زندگي خود را حل مي كند ( خدارحيمي، 1374).

آدلر[11] (1912) نيز معتقد است زندگي بودن نيست بلكه شدن است . آدلر به انتخاب مسئوليت ها و معناداري مفاهيم در شيوه هاي زندگي اعتقاد دارد و شيوه زندگي افراد را متفاوت مي داند. محرك اصلي رفتار بشر، هدف ها و انتظار او از آينده است.

فرد سالم به اعتقاد آدلر از مفاهيم و اهداف خودش آگاهي دارد و عملكرد او مبتني بر حيله و بهانه نيست . او جذاب و شاداب است و روابط اجتماعي سازنده و مثبتي با ديگران دارد. روابط خانوادگي سالم و مطلوب دارد. فرد سالم در زندگي هدفمند و غايت مدار است (گنجي، 1379).

[1] Freud

[2] Id

[3] Ego

[4] Super ego

[5] Defense mechanisms

[6] Altruism

[7] Humor

[8] Acsetisism

[9] Sublimation

[10] Horney

[11] Adler


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۲:۰۰:۱۰  توسط مدير  نظرات (0)

مفاهيم جديد بازاريابي و رويكردهايي كه در طي چند سال اخير از طرف صاحبنظران ارائه شده است،به عنوان يك ابزار قدرتمند در اختيار مديران سازمانها قرار گرفته است تا بتوانند از آنها در ايجاد تمايز رقابتي پايدار بهره برداري نمايند. بنابراين رويكردهاي جديد همگام با تغيير و تحولاتي كه بواسطه رشد فن آوري هاي نوين اطلاعاتي و ارتباطي در جوامع پديد آمده اند، بوجود آمده و تجربه آنها توسط سازمان هاي معتبر، حاكي از موفقيت و ارزش فوق العاده آنها دارد .بانكها بعنوان بخشي از نظام علقه هاي مالي، اجتماعي و بنيادين كه نقش سازنده اي در پياده سازي اثر بخشي استراتژي هاي بازاريابي بانكي دارند، تلاش شده است تا زواياي مختلف رويكرد نوين بازاريابي بررسي شود. در پايان نيز به تعدادي از استراتژيهايي كه بانكها در رويارويي با گروههاي خاص مشتريان مي توانند اتخاذ نمايند، اشاره شده است .تغيير در محيط هاي كسب و كار با آهنگ پر شتابي در حال رخ دادن است . امروز همانند ديروز نيست و فردا نيز متفاوت از امروز خواهد بود.بنابراين شركت هاي موفق فردا مجبورند %۲ارها از كارايي لازم برخوردار بوده و نسبت به بكارگيري آنها اميدوار بود.تغيير در محيط هاي كسب و كار با آهنگ پر شتابي در حال رخ دادن است . امروز همانند ديروز نيست و فردا نيز متفاوت از امروز خواهد بود.بنابراين شركت هاي موفق فردا مجبورند سه حقيقت مسلم كه باعث در پيش گرفتن استراتژيهاي جديد شود را سرلوحه برنامه هاي كاري خود قرار داده و همواره برنامه ريزي هاي لازم را براي رويايي با آنها داشته باشند.
الف) فشارهاي جهاني: به موازات گسترش علوم و فنون جديد اين فشارها باعث خواهند شد تا كسب و كار و زندگي شخصي افراد جامعه به صورت مستقيم و غير مستقيم تحت تأثير قرار گرفته و در نيازها و انتظارات آنها تغيير ايجاد شود.
ب)‌پيشرفت مستمر تكنولوژي ها: هيچ پاياني براي پيشرفت تكنولوژي هاي جديد متصور نيست و اين پيشرفت ها كماكان ادامه خواهند داشت تا همه ما را متحير و مبهوت خود سازند .
ج) مقررات زدايي: ساده سازي و امكان بهره برداري تمام افراد جامعه از خدمات حق مسلم آنهاست، بنابراين فشار مداوم و مستمر درخصوص آزادسازي بخش هاي اقتصادي همچنان وجود خواهد داشت استنباط مي شود كه سه تحول – جهاني شدن، پيشرفت هاي تكنولوژيكي و مقررات زدايي- فرصت هاي بسيار جذابي را ايجاد خواهند كرد كه استفاده از آنها باعث ايجاد مزيت رقابتي در مؤسسات خواهند شد.به همين لحاظ است كه تداوم استراتژي امروز خطرناك بوده و لازم است تا استراتژيهاي جديدي نشانه گرفته شود. در شرايط فعلي در عصر گذار از وضعيت بر هرج و مرج فعلي به يك دوره جديد هستيم كه مشخصه هاي آن رقابت گسترده، وجود منابع اطلاعاتي و ارتباطي فراوان، افزايش پيچيدگي هاي كسب و كار و … است .درك، شناخت و استفاده از مفاهيم بازاريابي در بسياري از سازمانها در طي سالهاي اخير دچار دگرگوني شده و فقط تعداد كمي از آنها مفهوم واقعي بازاريابي را درك و از آن براي بهبود امور خود بهره برداري مي نمايند. بي شك مفاهيم جديد بازاريابي و ارتباط با مشتريان تا زماني كه نياز به آن احساس نشود، مورد پذيرش قرار نخواهد گرفت. بنابراين در شرايط فعلي و با ايجاد تغيير و تحولات مختلف در جوامع، خصوصاً علوم جديد و فن آوريهاي اطلاعاتي، شركت ها و سازمانهاي مختلف مفاهيم نوين بازاريابي را به دليل نياز به آنها با دل و جان پذيرا شده و ضمن آموزش آن به كاركنان خود نسبت به پياده سازي و عملياتي نمودن آن در سازمان متبوع خود از هيچ كوششي فروگذار نيستند .
بر اساس آخرين نظريات ارايه شده در راستاي سير تكاملي نقش بازاريابي در سازمانها، مشتريان نقش محوري و اصلي در هر سازماني را بر عهده داشته و در مركز عمليات آن سازمان قرار مي گيرند، در واقع اين جابجايي در نقش حاصل تفكر مديران روشنفكري است كه جز به تعالي سازمان خود به چيز ديگري فكر نمي كنند و اعتقاد دارند كه بايد هرگونه فعاليت سازمان به سوي مشتري باشد و برنامه ريزي اين فعاليت ها صرفاً بايد در جهت درك، خدمت رساني، تأمين رضايت مشتريان و ماندگار كردن آنها صورت پذيرد. اين اعتقاد وجود دارد كه دارايي هاي سازمان بدون وجود مشتريان ارزش چنداني ندارد، بنابراين وظيفه اصلي سازمان را جذب و حفظ مشتريان و وظيفه بازاريابي را ارائه محصولات برتر و راضي نگهداشتن مشتريان براي يك دوره بلند مدت مي دانند .
چالش اساسي مديران سازمانها در شرايط فعلي، تغييرات مستمر در انتظارات و نيازهاي مشتريان است. بنابراين اين مديران همواره بايد اين موضوع را در نظر داشته باشند كه «محيط هاي كاري دچار تغيير شده و نياز به مدل هاي نو و روش هاي جديد براي غلبه بر اين تغييرات وجود دارد»، اينجاست كه تفكرات سنتي بازاريابي پاسخگو نبوده و پارادايم جديد بازاريابي شكل خواهد گرفت.
بازاريابي ديروز (سنتي) تنها در انديشه يافتن مشتري بود و بازاريابي امروز (نوين) «دانش و هنر يافتن و نگهداري از مشتريان» را عهده دار است،‌ در بازاريابي ديروز شاخص موفقيت «سهم از بازار» بود ولفي در بازاريابي امروز «سهم از مشتري» شاخص موفقيت محسوب مي شود. آنچه كه براي سازمانهاي امروزي ارزش تلقي مي گردد «ايجاد رابط مستمر با مشتري و نگهداري آنها براي مدت زمان طولاني و خلق مشترك تجارب با آنهاست» و سازمانهايي موفق هستند كه بتوانند «مشتريان تمام عمر» براي خود ايجاد نمايند. در اين شرايط وضعيت بانكهاي نيز خارج از اين مقوله نبوده و تغييرات ايجاد شده در انتظارات و نيازهاي مشتريان آنها باعث شده است تا بانكداران به دنبال استفاده از روش هاي نوين بازاريابي براي جذب و نگهداشت مشتريان و افزايش سهم از مشتريان باشند. در شرايط كنوني تحقق اساسي ترين هدف بانكهاي كه همانا «ارزش آفريني براي مشتريان» باشد، بدون استفاده از فنون و روشهاي نوين بازاريابي بانكي امكان پذير نخواهد بود.سير تكاملي رويكردهاي بازاريابي تغيير و تحولات صورت گرفته در سالهاي اخير و ظهور چالش هاي پيش روي سازمانها نشان داد كه رويكردهاي موفقيت آور گذشته نمي توانند مبنايي براي موفقيت امروز باشند. لذا صاحبنظران با شناخت دقيق تغييرات رخ داده، به معرفي رويكردهاي نويني پرداختند كه به مديران براي پيشگامي در عرصه رقابت كمك خواهد كرد. در همين راستا، اين تحولات به نحو شگرفي باعث واكنش بازاريابان شده است.تلاش هاي مستمري وجود دارد تا همگام با اين تغييرات، ابزارهاي جديدي شناسايي شود تا بتوان از فرصت هاي موجود، بهره برداري نمود. در رويكردهاي نوين بازاريابي كه ارتباط با مشتريان مهمترين ويژگي آن به شمار مي رود تغييرات زير به صورت كاملاً محسوس ، مشاهد خواهد شد:

۱- شناسايي رشد توانمندي هاي مشتريان
۲- ايجاد خدمات متمركز براي بازار هدف
۳- تدوين استراتژي هاي بازاريابي با رويكرد مشتري محوري
۴- خلق ارزش در رويارويي با مشتريان و مشاركت به منظور ارزش آفريني
۵- استفاده از تكنولوژي هاي سطح بالا در بازاريابي
 دانلود متن كامل پايان نامه با فرمت ورد : نقش «بازاريابي» در فضاي پيچيده رقابتي بانك‌هاي ايران


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۱:۵۵:۲۳  توسط مدير  نظرات (0)

فهرست مطالب

عنوان                                                                                                      صفحه

چكيده 1

فصل اول: كليات تحقيق

1-1) مقدمه. 3

1-2) بيان مساله. 4

1-3) اهميت و ضرورت تحقيق.. 6

1-4) مدل مفهومي تحقيق.. 7

1-5) هدف تحقيق.. 8

1-6) فرضيه هاي تحقيق.. 8

1-7) تعريف متغيرها 9

1-8) قلمرو تحقيق.. 10

فصل دوم: مباني نظري تحقيق

2-1) مقدمه. 12

2-2) مفهوم عملكرد سازماني.. 13

2-3) ارزيابي عملكرد سازماني.. 14

2-4) ابعاد عملكرد سازماني.. 15

2-4-1) عملكرد مشتري.. 16

2-4-2) عملكرد مالي. 16

2-5) عوامل موثر بر عملكرد سازماني.. 17

2-5-1) مديريت كيفيت جامع و عملكرد سازماني. 17

2-5-2) بازارگرايي و عملكرد سازماني. 18

2-5-3) عوامل محيط خارجي. 18

2-6) مديريت كيفيت جامع. 18

2-7) تاريخچه مديريت كيفيت جامع. 23

2-8) مديريت كيفيت جامع در بخش خدمات.. 24

2-9) ابعاد مديريت كيفيت جامع. 25

2-10) عوامل موفقيت مديريت كيفيت جامع. 27

2-11) بازارگرايي.. 30

2-12) ديدگاه هاي مربوط به بازارگرايي.. 33

2-12-1) ديدگاه تصميم گيري از نظر شاپيرو (1988) 33

2-12-2) ديدگاه هوشمندي بازار از نظر كوهلي و جاورسكي (1990) 34

2-12-3) ديدگاه فرهنگي از نظر نارور و اسلاتر (1990) 35

2-12-4) ديدگاه كانون استراتژيك از نظر روكرت (1992) 35

2-12-5) ديدگاه مشتري گرايي از نظر دشپند (1993) 36

2-12-6) ديدگاه تركيبي از نظر لافرتي و هالت (1999) 37

2-12-7) رويكرد قابليت هاي سازماني از ديدگاه دي (1994) 37

2-12-8) رويكرد فرهنگ سازماني چند لايه از ديدگاه هامبورگ و پفلسر (2000) 38

2-13) نتايج بازارگرايي.. 38

2-14) محيط خارجي.. 39

2-15) پيشينه تجربي.. 40

2-15-1) مطالعات انجام شده در داخل كشور. 40

2-15-2) مطالعات انجام شده در خارج از كشور. 45

فصل سوم: روش تحقيق

3-1) مقدمه. 49

3-2) روش تحقيق.. 49

3-3) جامعه آماري.. 49

3-4) روش نمونه گيري و برآورد حجم نمونه. 49

3-5) روش گردآوري داده ها و اطلاعات.. 51

3-6) ابزار گردآوري اطلاعات.. 51

3-7) اعتبار يا روايي ابزار تحقيق.. 53

3-8) اعتماد يا پايايي ابزار تحقيق.. 53

3-9) معرفي تكنيك هاي آماري.. 54

فصل چهارم: تجزيه تحليل و اطلاعات

4-1) مقدمه. 56

4-2) آمارتوصيفي متغيرها 56

4-2-1) فراواني جنسيت پاسخگويان. 56

4-2-2) فراواني تحصيلات پاسخگويان. 57

4-2-3) فراواني وضعيت تاهل پاسخگويان. 57

4-2-4) خلاصه وضعيت آمار توصيفي متغيرهاي تحقيق. 58

4-3) آمار استنباطي.. 59

4-3-1) آزمون نرمال بودن متغيرها 59

4-3-2) آزمون مدل اندازه گيري.. 60

4-3-3) آزمون مدل ساختاري.. 63

4-3-4) بررسي فرضيه هاي تحقيق. 68

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات

5-1) مقدمه. 72

5-2) بحث در نتايج توصيفي داده هاي تحقيق.. 72

5-2-1) توصيف داده هاي مربوط به جنسيت پاسخ دهندگان. 72

5-2-2) توصيف داده هاي مربوط به وضعيت تاهل پاسخ دهندگان. 72

5-2-3) توصيف داده هاي مربوط به سطح تحصيلات پاسخ دهندگان. 73

5-3) نتيجه گيري از آزمون فرضيه ها و مقايسه نتايج.. 73

5-3-1) نتيجه گيري از فرضيه اول. 73

5-3-2) نتيجه گيري از فرضيه دوّم 74

5-3-3) نتيجه گيري از فرضيه سوّم 75

5-3-4) نتيجه گيري از فرضيه چهارم 76

5-3-5) نتيجه گيري از فرضيه پنجم 76

5-3-6) نتيجه گيري از فرضيه ششم 77

5-4) جمع بندي و پيشنهادات.. 77

5-5) ارائه پيشنهادات براي تحقيقات آينده 79

5-6) محدوديت هاي تحقيق.. 79

منابع و مأخذ 80

پيوست 86

 

فهرست جداول

عنوان                                                                                                           صفحه

جدول 2-1: روند تكاملي مديريت كيفيت جامع. 23

جدول 2-2: ابعاد مديريت كيفيت جامع در برخي از پژوهش هاي انجام شده 25

جدول 3-1 : نحوه توزيع پرسشنامه ها در بين نمايندگي هاي بيمه در استان گيلان. 51

جدول 3-2 : ساختار پرسشنامه. 52

جدول3-3 پايايي پرسشنامه. 54

جدول 4-1: توزيع فراواني جنسيت پاسخ دهندگان. 57

جدول 4-2: توزيع فراواني تحصيلات پاسخ دهندگان. 57

جدول 4-3: توزيع فراواني وضعيت تاهل پاسخ دهندگان. 58

جدول 4-4: تجزيه و تحليل توصيفي متغيرها 58

جدول 4-5: آزمون سنجش وضعيت توزيع متغيرهاي تحقيق. 59

جدول 4-6: بارعاملي و آماره t متغير مديريت كيفيت جامع. 60

جدول 4-7: بارعاملي و آماره t متغير بازارگرايي. 61

جدول 4-8: بارعاملي و آماره t متغير عملكرد سازماني. 61

جدول 4-9: بارعاملي و آماره t متغير عوامل محيط خارجي. 62

جدول 4-10: مقادير پايايي سازههاي تحقيق. 62

جدول 4-11: بررسي روايي سازه‌هاي تحقيق. 63

جدول 4-12: ضرايب مسير سازه هاي تحقيق. 64

جدول 4-13: آزمون معني‌داري مسيرها 64

جدول 4-14: واريانس تبيين شده 65

جدول 4-15: بررسي فرضيات اول تا سوم تحقيق. 68

جدول 4-16: بررسي فرضيات اول تا سوم تحقيق. 68

 

 

فهرست اشكال

عنوان                                                                                                           صفحه

شكل 1-1: مدل مفهومي تحقيق. 8

شكل 4-1: ضرايب مسير و بارهاي عاملي متغيرهاي تحقيق. 66

شكل 4-2: آماره t / معني داري مسيرها 67

شكل 4-3: آماره t‌/ معني داري مسيرها مربوط به متغير تعديل گر عوامل محيط خارجي. 69

شكل 4-4: آماره t‌/ معني داري مسيرها مربوط به متغير تعديل گر عوامل محيط خارجي. 70

دانلود متن كامل :

پايان نامه:رابطه بين مديريت كيفيت جامع و بازارگرايي عملكرد سازماني با توجه به نقش تعديل گر عوامل محيط خارجي (در شعبات شركت هاي بيمه استان گيلان)


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۱:۵۲:۵۹  توسط مدير  نظرات (0)

فهرست مطالب

فصل اول كليات تحقيق. 1

1-1مقدمه. 2

1-2 بيان مسأله. 3

1-3 اهميت و ضرورت تحقيق. 5

1ـ4 اهداف تحقيق. 6

1-4-1 اهداف اصلي.. 6

1- 5 چارجوب نظري تحقيق. 6

1-6 فرضيه هاي تحقيق. 9

1-7 تعريف مفهومي و عملياتي متغيرهاي تحقيق. 9

1-7-1تعاريف مفهومي متغيرها 9

1-7-2 تعارف عملياتي متغيرها 11

1-8  قلمرو تحقيق. 11

1-8-1 قلمرو موضوعي.. 11

1-8-2 قلمرو مكاني.. 12

1-8-3 قلمرو زماني.. 12

1-9 جمع بندي.. 12

فصل دوم مباني نظري و پيشينه تحقيق. 13

2-1 مقدمه. 14

2-2 ماهيت و تعريف ريسك... 14

2-3 تعريف ريسك ادراك شده 15

2-4 انواع ريسك ادراك شده 16

2-4-1  ريسك مالي.. 16

2-4-2 ريسك اطلاعات شخصي.. 16

2-4-3  ريسك عملكردي.. 17

2-5  فلسفه مديريت ريسك... 17

2-6 اهميت و ضرورت مديريت ريسك... 18

2-7 نظريه اقدام مستدل. 19

2-8 مروري بر نظريه رفتار برنامه ريزي شده آجزن. 19

2-9 مديريت ريسك يكپارچه. 21

2-10 ريسك ادراك شده و اهميت آن. 28

2-11 گردشگر و ريسك ادراك شده 34

2-12 ابعاد ريسك ادراك شده 35

2-13 متغيرهاي جمعيت شناختي و ريسك ادراك شده 41

2-14  تعريف گرشگري.. 45

2-15  تاريخچه گردشگري در جهان. 46

2-16  تاريخچه گردشگري در ايران. 47

2-17  اهميت صنعت گردشگري.. 48

2-18  آثار گردشگري.. 49

2-18-1  اثرات اقتصادي.. 49

2-18-2  شهر و گردشگري.. 50

2-19  ضرورت برنامه ريزي و مديريت گردشگري شهري.. 53

2-20 پيشينه مطالعاتي.. 55

2-20-1 مطالعات داخلي.. 55

2-20-2  مطالعات خارجي.. 57

2-21  جمع بندي و ارائه مدل مطالعاتي.. 63

فصل سوم روش اجراي تحقيق. 65

3 ـ 1 مقدمه. 66

3 ـ 2 روش تحقيق. 67

3 ـ 3  جامعه و نمونه آماري.. 67

3 ـ 4  حجم نمونه. 68

3 ـ 5  روش و ابزار گردآوري داده ها 69

3-5-1 روش جمع آوري داده ها 69

3-5-2 ابزار جمع آوري داده ها 69

3 ـ 6  روايي ابزار تحقيق. 69

3 ـ 7 پايايي ابزار تحقيق. 70

3 ـ 8  روش تجزيه و تحليل داده ها 71

3-9 جمع بندي.. 71

فصل چهارم تجزيه و تحليل دادهها 72

4  -1 مقدمه. 73

4-2آمار توصيفي.. 74

4-3 آمار استنباطي.. 85

4-3-1 آزمون نرمال بودن متغيرها 85

4-3-2 بررسي مدل اندازه گيري.. 85

4-3-2-1 بررسي پايايي.. 86

4-3-2-2 بررسي روايي سازه 92

4-3-3 مدل كلي.. 92

4-3-3-1 ضرايب مسير. 93

4-3-3-2 آماره t 94

4-3-3-3 ضريب تعيين (R2) 95

4-3-4 بررسي فرضيه ها 98

4-4 جمع بندي.. 99

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات.. 100

5-1 مقدمه. 101

5-2 نتايج آمار توصيفي.. 101

5-2-1 توصيف ويژگي هاي جمعيت شناختي پاسخ دهندگان. 101

5-2-2 توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك... 102

5-2-3 توصيف متغير ريسك خدمات درك شده 102

5-2-4 متغير هنجار خدمات درك شده 102

5-2-5 توصيف متغير باورها در مورد خدمات.. 102

5-2-6 توصيف متغير كنترل رفتار درك شده 102

5-2-7- توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك درك شده 103

5-3 نتايج آزمون فرضيه ها 103

5-4 پيشنهادهاي كاربردي تحقيق. 105

5-5 محدوديت هاي تحقيق. 106

5-6 پيشنهاداتي براي محققين آينده 107

منابع و مآخذ. 108

الف)منابع فارسي.. 108

الف)منابع انگليسي.. 112

پيوست و ضمائم. 115

 

 

فهرست جداول

جدول 2-1: مطالعات انجام شده در خصوص انواع ريسك هاي ادراك شده 24

جدول4-1 : جنسيت پاسخگويان. 74

جدول 4-2 : سن پاسخگويان. 75

جدول 4-3 : تحصيلات پاسخگويان. 76

جدول 4-4 : سابقه پاسخگويان. 77

جدول 4-5 : تعداد پرسنل پاسخگويان. 78

جدول4-6: توصيف متغير رفتار مقابله با ريسك.. 79

جدول4-7: توصيف متغير ريسك خدمات درك شده 80

جدول4-8: توصيف متغير هنجار خدمات درك شده 81

جدول4-9: توصيف متغير باورها درمورد خدمات.. 82

جدول4-10:توصيف متغير كنترل درك شده 83

جدول4-11: توصيف متغير رفتار مقابله در برابر ريسك درك شده 84

جدول 4-12: آزمون سنجش وضعيت توزيع متغيرهاي تحقيق. 85

جدول 4-13: بارعاملي متغير رفتار مقابله در برابر ريسك.. 86

جدول 4-14: بارعاملي متغير ريسك خدمات درك شده 87

جدول 4-15: بارعاملي متغير رفتار هنجار هاي خدمات درك شده 88

جدول 4-16: بارعاملي متغير باورها در مورد خدمات.. 88

جدول 4-17: بارعاملي متغير كنترل درك شده 89

جدول 4-18: بارعاملي متغير رفتار مقابله در برابر  ريسك درك شده 89

جدول 4-19: مقادير آلفاي كرونباخ  و پايايي تركيبي سازه هاي مدل. 90

جدول 4-20: گزارش معيار روايي همگرا (AVE) 91

جدول 4-21: بررسي روايي سازه‌هاي تحقيق. 92

جدول 4-22: ضرايب مسير سازه هاي تحقيق در حالت تخمين استاندارد 93

جدول 4-23: آزمون معني‌داري مسيرها 94

جدول 4-24: ضريب تعيين. 95

جدول 4-25: بررسي فرضيه ها تحقيق. 98

 

 

شكل 4-3: مقدار آماره t در مدل پژوهش.... 98

دانلود متن كامل:

پايان نامه درك ريسك خدمات و استراتژي هاي مديريت ريسك در آژانسهاي هاي گردشگري استان


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۱:۴۹:۴۴  توسط مدير  نظرات (0)

فهرست مطالب

عنوان...................................................................... صفحه

فصل اول: كليات تحقيق

چكيده............................................................................ 1

1-1- مقدمه.................................................................... 3

1-2- موضوع پژوهش..................................................... 4

1-3- اهميت سرمايه‌ي اجتماعي....................................... 5

1-4- سرمايه‌ي اجتماعي در جهان و ايران........................ 6

1-5- بيان مسئله............................................................. 7

1-6- ضرورت و اهميت تحقيق....................................... 9

1-7- هدف تحقيق........................................................ 10

1-8- سئوالات پژوهش................................................. 11

1-9- فرضيه هاي تحقيق............................................... 12

1-10- تعريف مفاهيم اصلي تحقيق................................ 13

فصل دوم: ادبيات تحقيق

2-1- مقدمه.................................................................. 22

2-2- مباني نظري تحقيق مفاهيم سرمايه‌ي اجتماعي و ابعاد آن................................................................................ 24

2-2-1- شبكه‌ي اعتماد................................................. 25

2-2-2-1- اعتماد اجتماعي........................................... 25

2-2-2-1-1- انواع اعتماد............................................. 25

2-2-2- انسجام اجتماعي.............................................. 27

2-2-3- جامعه‌ي مدني................................................. 27

2-2-4- مشاركت اجتماعي........................................... 27

2-2-5- ماهيت و منشاء سرمايه‌ي اجتماعي.................... 28

2-2-6- هنجارها و ارزش ها......................................... 28

2-2-7- شبكه ها.......................................................... 29

2-3- نظريات جامعه شناسانه در مورد سرمايه‌ي اجتماعي 30

2-3-1-نظريه جيمز كلمن............................................. 31

2-3-2- نظريه كلاس افه و سوزان فوش........................ 34

2-3-3- نظريه پير بورديو.............................................. 34

2-3-4- نظريه مايكل ولكاك و ديپا نارايان..................... 36

2-3-4-كاركرد و هدف سرمايه‌ي اجتماعي..................... 38

2-3-5- نظريه فرانسيس فوكوياما................................... 39

2-4- جرم و انحرافات اجتماعي.................................... 44

2-4-1- انواع جرم....................................................... 45

2-4-2- نظريه‌هاي انحرافات.......................................... 46

2-4-2-1- تئوري فشار................................................ 48

2-4-2-1-1- مرتن...................................................... 48

۲-4-2-1-2- كلوارد و اهلين........................................ 48

2-4-2-1-3- نظريه بي­سازماني اجتماعي....................... 52

2-4-2-1-4- دور كيم................................................. 53

2-4-2-1-5- نظريه خرده فرهنگي كوهن....................... 53

2-4-2-1-6- نظريه فرآيند كنترل اجتماعي..................... 54

2-5- چارچوب نظري تحقيق......................................... 56

2-6- مروري بر تحقيقات انجام شده.............................. 59

2-6-1- تحقيقات داخلي............................................... 60

2-6-2- تحقيقات خارجي............................................. 63

فصل سوم: روش شناسي تحقيق

3-1- مقدمه.................................................................. 68

3-2- روش تحقيق........................................................ 70

3-3- جامعه آماري....................................................... 70

3-4-قلمرو مكاني تحقيق............................................... 70

3-5- روش نمونه گيري حجم نمونه............................... 71

3-6- تكنيك تجزيه و تحليل يافته ها.............................. 71

3-7- اعتبار(روايي) ابزار تحقيق..................................... 72

3-8- اعتماد(پايايي) ابزار تحقيق.................................... 72

فصل چهارم: تجزيه و تحليل داده ها

4-1- يافته‌هاي توصيفي................................................. 76

4-2- يافته‌هاي تحليلي.................................................. 79

فصل پنجم: نتيجه گيري و پيشنهادات

5-1- مقدمه.................................................................. 88

5-2- يافته‌ها و نتايج كلي تحقيق.................................... 90

5-3- بحث و نتيجه گيري.............................................. 91

5-4- ارائه‌ي راهكارها................................................... 94

5-5- پيشنهادات........................................................... 94

5-5- محدوديت‌ها وموانع تحقيق................................... 98

منابع تحقيق................................................................ 100

ضمايم........................................................................ 106

 

 

 

فهرست جداول

عنوان.................................................................... صفحه

جدول 1-2: تعاريف پيرامون سرمايه‌ي اجتماعي....... 38

جدول 2- 2: هدف و كاركرد سرمايه‌ي اجتماعي...... 38

جدول 1-3: مقدار آلفاي به دست آمده براي متغيرهاي تركيبي........................................................................ 74

جدول1-4 :توزيع پاسخگويان براساس جنس............ 76

جدول 2-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان برحسب تحصيلات................................................................... 77

جدول3-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان براساس سن............................................................................. 78

جدول شماره 4-4: رابطه بين ميزان سرمايه‌ي اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم........................................... 80

جدول شماره 5-4: رابطه بين ميزان مشاركت اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم........................................... 81

جدول شماره 6-4: رابطه بين ميزان كنترل اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 82

جدول شماره7-4: رابطه بين ميزان پيوند اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 83

جدول شماره ي11-4: آزمون مقايسه سرمايه‌ي اجتماعي دانش آموزان دختر و پسر........................................... 84

جدول شماره 10-4: رابطه بين ميزان اعتماد اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم.............................................. 85

جدول شماره 9-4: رابطه بين ميزان رعايت هنجارهاي اجتماعي و گرايش به ارتكاب جرم............................ 86

 

 

 

 

فهرست نمودارها

عنوان.................................................... صفحه

نمودار1-4 :توزيع پاسخگويان براساس جنس.................. 76

نمودار2-4 :توزيع پاسخگويان براساس تحصيلات........... 77

نمودار3-4 :جدول توزيع فراواني پاسخگويان براساس سن 78

 

 

متن كامل :

پايان نامه بررسي رابطه‌ي سرمايه‌ي‌ اجتماعي و ميزان گرايش به ارتكاب جرم


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۱:۴۷:۲۱  توسط مدير  نظرات (0)

ريچارد كلوارد و اهيلين در اثر خود با نام «بزهكاري و فرصت» نظريات مرتون و كوهن را در هم اميخته و بسط مي‌دهند، كلوارد و اهلين معتقدند كه مرتون تنها يك روي سكه را ديده است زيرا وي انحراف را برحسب ساختار فرصت قانوني تبيين كرده اما ساختار فرصت غيرقانوني را مورد ملاحظه قرار نداده است از اين رو همان طور كه فرصت‌هاي موفقيت ازاين طريق متفاوتند فرصت موفقيت از راههاي غير قانوني هم با يكديگر فرق مي‌كند.(صفوي،1370،70)

به بيان كلوارد و اهلين بزهكاري را بايد در ميان افراد پايين جستجو كرد (كوثري ،۱۳۸۲:۱۲). آن‌ها مدعي‌اند كه فرض مرتون در مورد كمتر بودن فرصت‌هاي مشروعه طبقات محروم براي دستيابي به اهداف معقول اجتماعي درست است اما اين فرض كه اين افراد در مواجه با نبود فرصت‌هاي مشروع به طور خودكار و موفقيت آميزي كج روي مي‌كنند درست نيست چون اعضاء طبقات فرودست پس از مواجه با فرصت‌هاي مشروع اقترافي هم مواجه مي‌شوند. به بيان ديگر بسياري از اعضاء طبقات محروم حتي در طبقه خود، فرصت كمتري از بقيه دارن كه از طريق نابهنجار به موفقيت نائل شوند. بنابراين درست است كه برخي اعضاء طبقه پايين براي ارتكاب كج رفتاري تحت فشارند، اما لزوما نمي توانند كج رفتاري كنند، چون از فرصت‌ها با ابزارهاي نامشروعي كه براي كج رفتاري لازم است بي بهره‌اند. (سروستاني 46:1386).

اين دو، فرضيه خود را در اين دو جمله خلاصه مي‌كند « با هماهنگي بين آنچه به عنوان خواسته جامعه، جوانان را به سوي آن هدايت مي‌كند و آنچه عملا در دسترس انهاست منشا اصلي ناكامي است. به نظر اين دو فرصت‌هاي نامشروع از طريق عضويت در سه خرده فرهنگ 1. جنايي 2. تضاد 3. كناره گيري بدست مي‌ايند. عضويت در خرده فرهنگ جنايي، جوانان طبقات محروم را با انواع سرقت كه از طريق آن مي‌توان به هدف رسيد آشنا مي‌كند و بسياري از اين جوانان عضو اين خرده فرهنگ نيستند و از فرصت‌هاي نامشروع آن هم سهمي ندارند. عضويت در خرده فرهنگ تضادخاص جواناني است كه گردن كلفت و بزن بهادري داشته باشند. و بتوانند در گنگ بزهكاري جايگاهي براي خود دست وپا كنند و آنان كه چنين ويژگي هايي ندارند خود به خود واجد شرايط عضويت نيستند به نظر كلوارد و اهلين عضويت در خرده فرهنگ كناره گيران، خاص كساني است كه به مصرف مواد مخدر علاقمند‌اند و چون نتوانسته‌اند به عضويت در خرده فرهنگ ديگر – جنايي و تضاد در ايند و جايگاه و توفيقي همچون در دنياي بزهكارانه و چه در جهان همنوايان نيافته‌اند دچار شكست مضائف شده‌اند خلاصه انكه كلوارد و اهلين هم مثل كوهن اصل فرض مرتن در مورد شكاف اهداف و ابزار و ارتباط ان با كج رفتاري را پذير فته‌اند اما مدعي‌اند كه اين شكاف با دخالت متغيير « فرصت‌هاي نا مشروع افترافي » به كج رفتاري مي‌انجامد.

 

2-4-2-1-3- نظريه بي­سازماني اجتماعي

اين نظريه‌ها عمدتا بين رفتار انحراف و عواملي چون سن، تراكم جمعيت، مذهب، كار و فقر، رشد جمعيت و شهر نشيني همبستگي معنا داري قائلند و به دو شاخه اصلي تقسيم مي‌شوند.

الف – شاخه اروپايي، كه توسط جامعه شناسايي چون دور كيم خلق و توسط پار سو ئز و مرتن به آمريكا منتقل شد.

ب- شاخه آمريكايي كه توسط افرادي چون پارك، برجس، شاو و مكلي پايه گذاري شد، به شرح مهمترين نظريات مرتبط با ديدگاه فوق پرداخته مي‌شود.

 

2-4-2-1-4- دور كيم

دور كيم (1951) علل بروز جرائم را در محيط اجتماعي، مورد مطالعه قرار داده و معتقد است كه جرم يك پديده عادي اجتماعي است و نبايد يك پديده غير عادي اجتماعي تلقي گردد. او درباره رابطه ميان انسان و نيازها و آرزوهايش بحث مي‌كند و بر اين باور است كه در شرايط اجتماعي استوار و پايدار، آرزوها‌ي بي حد و حصر و يا آنومي2 بوجود مي‌آيد و از آنجا كه اين آرزوها نمي توانند ارضاء شوند، در نتيجه يك وضعيت نارضايتي اجتماعي دائمي پديد مي‌آيد و اين نارضايتي در اقدامات اجتماعي منفي مثل، خودكشي، تبهكاري ،طلاق و. .... به وجود مي‌آيد (ستوده، 128:1384). اما آنچه از نظر دور كيم مهم است اين است كه، در هر اجتماعي، بزه كاري وجود دارد و جامعه‌اي نيست كه در آن، بزه وجود نداشته باشد. بزه يك عامل سلامتي عمومي و جزء لاينفك هر اجتماع سالم است و علل استثنايي در نوع جرائم تأثيري ندارند. چون جرائم، ناشي از فرهنگ و تمدن هر اجتماع است، لذا بررسي انواع جرائم بدون توجه به خصوصيات فرهنگي و تمدن از ديدگاه جرم شناسي بي ثمر است، زيرا جرم مربوط به فرهنگ و تمدن بوده و تابع زمان و مكان نمي باشد.

از نظر دور كيم بي هنجاري به معناي عدم وجود معيارهاي روشن براي راهنمايي رفتار در حوزه معيني از زندگي اجتماعي است. در اين شرايط، فرد احساس از دست دادن جهت يابي مي‌كند و سبب مي‌شود كه به اعمالي از قبيل خود كشي اقدام نمايد. مرتون با استفاده از همين مفهوم، آن را فشاري اطلاق مي‌كند كه در هنگام تضاد ميان هنجارهاي پذيرفته شده با واقعيت، بر افراد وارد ميآيد. به عنوان نمونه در بيشتر جوامع « پول درآوردن » و « پيشرفت » از ارزشهاي پذيرفته شده است و براي رسيدن به آن تلاش و سخت كوشي مناسب لازم است. بنا براين اگر عدهاي در وضعيتي قرار گيرد كه فرصت براي پيشرفت و ترقي داشته باشند، براي موفق شدن فشار زيادي به آن‌ها وارد مي‌شود. به ناچار به هر وسيله‌اي چه مشروع و چه نا مشروع – متوسل مي‌كردند و واكنش‌هاي متعدد از خود نشان مي‌دهند (گيدنز، 1378، 140).

متن كامل :

پايان نامه بررسي رابطه‌ي سرمايه‌ي‌ اجتماعي و ميزان گرايش به ارتكاب جرم


برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۱:۴۴:۵۷  توسط مدير  نظرات (0)

رفتار خريدار و آميخته بازاريابي

براي تعيين ارتباط بين رفتار خريدار و آميخته بازاريابي، معيارهاي مشخص‌كننده گرايش خريدار و عناصر آميخته بازاريابي در انطباق با يكديگر در يك ماتريس تجزيه و تحليل مي‌شوند. ساختار اين ماتريس يك روش يكپارچه براي بازاريابي و ارتباط مستقيم بين گرايش خريدار (7p) و عناصر آميخته بازاريابي (4p) است. بازاريابي بيان مي‌دارد كه هر محصول را مي­توان با يك مجموعه مجزاي آميخته بازاريابي تشريح كرد. با تخصيص منابع سازماني به ارائه كالاها و خدمات، چنين استراتژي در نهايت منجر به رسيدن به اهداف شركت خواهد شد. مشتريان تلاش مي­كنند تا به يك شيوه منطقي كالاها و خدمات مد نظر خود را پيدا كنند. اين فرايند منبع‌يابي در نهايت باعث مي شود مشتري به يك منبع خاص براي تهيه محصولات مراجعه كند. در اين فرايند، p7 منبعي براي توانمندسازي خريدار در جهت انتخاب منطقي كالاها و خدمات عمل مي‌كند(بنت ،1997: 154). در زير به طبقه­بندي عوامل آميزه بازاريابي مي­پردازيم، و در ادامه به توضيح مفصل هر يك از عوامل آميزه بازاريابي كه شامل محصول، قيمت، مكان، ترفيع مي­باشد و همچنين به توضيح كامل هر يك از زير مجموعه­هاي هر يك از اين عوامل مي­پردازيم تا خوانندگان گرامي بتوانند براحتي تمام ابعاد آميزه بازاريابي را بدست آورند و سعي شده است مجموعه كاملي از تمامي عناصر آميزه بازاريابي كه با استفاده از كتاب­هاي مختلف و مقالات جمع­آوري شده توسط محقق و مطالب خوانده شده، گردآوري شود.

دانلود متن كامل  پايان نامه كارشناسي ارشد رشته مديريت بازرگاني : رتبه­ بندي مهمترين عوامل آميزه بازاريابي مؤثر در رفتار مصرف كنندگان رب گوجه ­فرنگي

                                          نمودار2 . 2 - طراحي آميزه بازاريابي

 نمودار2 . 2 - طراحي آميزه بازاريابي نمودار2 . 2 - طراحي آميزه بازاريابي

                                 مأخذ: فيليپ كاتلر، كاتلر در مديريت بازار، 1379، 179

 

برچسب‌ها: ،

ادامه مطلب
+ نوشته شده در  ۶ آبان ۱۳۹۷ساعت ۰۱:۴۲:۳۵  توسط مدير  نظرات (0)

[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ]